Crònica de la Marató Fotogràfica de Santa Llúcia 2025

 

El passat 21 de desembre vam poder acudir finalment a la nostra cita amb la fira d’entitats, celebrant la setena edició de la Marató Fotogràfica de Santa Llúcia. Tot i que les pluges ens van obligar a ajornar la data original, l’espera va valdre la pena: el temps ens va acabar respectant i els participants van gaudir de condicions òptimes per captar les seves imatges. A més, per agrair la seva assistència, tots els inscrits es van endur un detall per gentilesa dels nostres patrocinadors Exagro i Videca.

Aquesta edició ha estat marcada per les novetats. D’una banda, vam lluir el nostre renovat photocall, on la gent va poder emportar-se a casa un record instantani. De l’altra, estem molt contents d’haver reprès l’activitat per als més menuts amb l’estrena de la Gimcana Fotogràfica, apropant de nou la fotografia als nens i nenes després d’un temps sense concurs infantil.

El jurat d’aquest any ha estat compost per Richard Garrigues, regidor de cultura de Castelló; Lorena Gilabert, secretària de Foto Fòrum; i Alfred Garcia, president d’AFSA. Després d’una difícil deliberació, van decidir el quadre d’honor. Cal destacar que enguany, a banda del trofeu i el premi en metàl·lic, tots els guanyadors es van endur també un assortiment cortesia de Videca.

Els premis van ser els següents:

Categoria Fira:

  • 1r premi: Jose Javier Soriano.

  • Accèssit: Luis Sancho.

Categoria Retrat:

Aquesta modalitat s’estrenava enguany substituint a la categoria ‘Poble’.

  • 1r premi: Lucho Alava.

  • Accèssit: Jose Javier Soriano.

Volem fer una menció especial a Jose Javier Soriano, qui ha fet història en aquesta edició en aconseguir un doblet: guanyador de la Categoria Fira i accèssit a la Categoria Retrat.

Gimcana Fotogràfica (Infantil):

  • El guanyador de la primera edició de la gimcana va ser Francesc, qui es va endur una fabulosa impressora tèrmica.

Volem aprofitar aquestes línies per expressar el nostre agraïment als patrocinadors: Exagro, Videca, Mecatronic, Bellver Pla, Clínica Hernández, Total Training i Construccions Eliseo Pla. Cada vegada més, el comerç local se suma a la fotografia i fa créixer aquest projecte que s’ha convertit en un nexe de col·laboració entre entitats, impulsant la cultura local.

Per acabar, també agraïm la implicació de l’Ajuntament de Castelló, especialment a la regidoria de Cultura per confiar sempre en nosaltres.

Ens veiem l’any que ve amb forces renovades!