El pròxim divendres 13 de març, tindrem l’honor de comptar amb la presència d’un dels referents de la fotografia documental contemporània: Jose Luis Carrillo. El fotògraf alacantí, director de l’escola Mistos i guardonat amb premis com el Revela’t o la Beca La Kursala, ens visitarà per a presentar el seu darrer fotollibre, “Los hijos del ciervo”.

Un viatge a l’ancestralitat de la “Sibèria espanyola”
“Los hijos del ciervo” no és només un treball documental; és una immersió antropològica en la Vall de l’Alt Tajo. Carrillo ens transporta a un territori on la natura i el clima dominen de forma salvatge, en una regió de despoblació extrema on la societat sembla haver quedat fosfilitzada en el temps, sent hereva directa de la cultura celta que va poblar la zona fa més de mil anys.
El projecte explora la figura de Cernunnos, el déu cérvol, el “rei del bosc”. A través de la seua mirada, descobrirem com els actuals habitants de la vall mantenen viva una cosmogonia màgica, en una relació espiritual amb l’entorn que es troba en perill d’extinció. Com afirma l’autor, estem davant els últims celtibers de la meseta.
Sobre l’autor: Jose Luis Carrillo
Amb una trajectòria impecable centrada en la identitat col·lectiva i la memòria, el treball de Carrillo ha estat exposat en centres de prestigi com el Centro Andaluz de la Fotografía, els Encontros da Imagem a Portugal o el festival Imaginaria a Castelló. La seua ponència és una oportunitat única per a conéixer de prop el procés de creació d’un fotollibre que ha captivat la crítica.
Detalls de l’esdeveniment:
Data: Divendres, 13 de març.
Hora: 19:30 h.
Lloc: Sala Inmavi
Us esperem a l’Inmavi per a descobrir els secrets d’eixa natura salvatge i els últims descendents del déu cérvol.
Bones fotos!

